Parenteel tekenen

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Parenteel tekenen

Weergave van 1 genest reactie
  • Auteur
      Wim van Duuren
      Bijdrager

Ik heb versie 3.0.2.7.
      Ik teken een parenteel. van mijn overgrootvader.
      Hij heeft 3 kinderen. zeg maar K1, K2 en K3
      Elk van deze kinderen heeft (voor het gemak) 2 kinderen, dus K1.1., K1.2, k2.1, K2.2, K3.1 en K3.2
      In de tekening komen deze 6 kinderen op volgorde van geboortedatum te staan., b.v. K1.1,, K3.1,, K2.2, K3.1, enzovoort
      Hoe krijg ik in de tekening deze kinderen per gezin op volgorde van geboortedatum? B.v. dus K1.1., K1.2, k2.1, K2.2, K3.1 en K3.2.
      Er vanuit gaan de dat de volgorde binnen een gezin ook de volgorde van geboren is.

btw
      Bijdrager

De kinderen staan op een vaste volgorde in de database. Immers, van niet alle kinderen is een geboortedatum bekend dus de gebruiker moet zelf de volgorde die hij weet/wenst instellen.. Maar met de optie “sorteer kinderen en relaties” sorteert GDP alle kinderen en relaties waar mogelijk.
      Op die (vaste) volgorde worden kinderen in principe ook getekend, tenzij somigen al in de figuur stonden. Kinderen zijn altijd te wijzigen (wisselen) van plaats in de figuur met CTRL-[pijltjestoetsen]
      Onder help is een optie “basishandelingen”. Daar kunt u al dit soort standaardzaken vinden.
      Wellicht is interessant voor u de instructiefilmpjes op http://www.gdp3.nl

Weergave van 1 genest reactie
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top