parkeerscherm werkt niet meer als vanouds.

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro parkeerscherm werkt niet meer als vanouds.

Weergave van 4 geneste reacties
  • Auteur
      WendyRuwhof
      Bijdrager

Beste helpdesk,

Na de laatste update is er iets gewijzigd in het hoofdscherm. In het rechterscherm, oftewel het parkeerscherm, staan nu ineens de relaties van de persoon die in het linker scherm staat. De knop om van scherm te wisselen werkt niet meer. De optie, die in de handleiding staat, waarmee je met de rechtermuisknop dingen kunt wijzigen, werkt ook niet.

Ik gebruik het rechterscherm best vaak, vooral om relaties te maken of te corrigeren, en ik ben nu echt onthand.

Hoe krijg ik het weer in de oude stand, waarin ik in het rechterscherm gewoon een persoon kan plaatsen? En kan wisselen tussen het linker en rechter scherm?

btw
      Bijdrager

Dit is een raadselachtig verschijnsel. Verder nog niemand over gehoord dus is wellicht iets dat alleen bij u aan de hand is… Helpt herstarten van de pc misschien ?

WendyRuwhof
        Bijdrager

Heb de PC uit- en aangezet, maar het probleem blijft. Standaard komt in het parkeerscherm de relatie te staan van de persoon rechts. De omwisselknop werkt dan niet. Op de relatie rechts kan dan wel weer op doorgeklikt worden naar de personen van die rekatie. Bij het omwisselen kan dan wel de inhoud van rechts naar links verplaatst worden, maar de inhoud van links verdwijnt dan.

btw
      Bijdrager

u heeft toch wel deze knop geprobeerd he ? zie bijlage

WendyRuwhof
        Bijdrager

Ja, heb ik ook gedaan. Ik heb hem in het verleden niet gebruikt, dus miste ik hem niet meteen. Nu eens goed uitgetest. Die knop doet echt helemaal niets meer. Er verandert niks, ook niet met wat ie moet doen, kinderen al of niet laten zien. Kinderen blijven gewoon staan.

Lang48
      Bijdrager

Het verschil met het scherm in 3.XX ten opzichte van het scherm in 2.9 is dat de achtergrond kleur is gewijzigd van wit naar groen. Als je de partner in het rechter scherm wilt zien dan klik je met de rechtermuisknop op de naam in het linker scherm. Dan kun je met de knop zoals boven beschreven wisselen van de namen in de schermen.

WendyRuwhof
        Bijdrager

Hoe het kan weet ik niet, maar dit bleek wel de oplossing. Ik heb op iemand links geklikt met de rechtermuis, en die kwam keurig rechts. Maar niet alleen dat, daarna werkten de knoppen weer als vanouds. Er kan weer gewoon van links naar rechts worden verschoven, Ik ben er wel erg blij mee!!!!

Lang48
      Bijdrager

Graag gedaan Wendy.

Weergave van 4 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top