Schone installatie GDP V3.0.1.8

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Schone installatie GDP V3.0.1.8

Weergave van 2 geneste reacties
  • Auteur
      rhvdberg
      Bijdrager

Vanwege problemen met mijn laptop heb ik GDP 3 opnieuw ge├»nstalleerd. Kopie van het GD3 bestand teruggezet maar nu mis ik het plaatsnamen bestand. Ik weet nog dat bij de oudere versies een vinkje moest worden gezet bij het maken van een nieuwe stamboom. In de nieuwe versie zie ik dat nergens terug. Zit dat ergens verborgen?? De help in het programma biedt vooralsnog geen oplossing. Hoe krijg ik het plaatsnamen bestand actief……..
      .

btw
      Bijdrager

Er is geen “centraal” plaatsnamen bestand meer: elk GD3 bestand heeft zijn eigen plaatsentabel in zich…
      Men kan instellen dat bij het starten van een nieuwe stamboom er direct een groot plaatsnamenbestand wordt opgenomen. En dat kan dan bijvoorbeeld het centraal0plt2.gd2 bestand zijn, maar verder heeft dit plaatsenbestand geen nut meer.
      Dat centraal0plt2.gd2 bestand zou ook eigenlijk “standaardplaatsbestand.gd2” moeten heten in plaats van “centraal plaatsbestand” want er is niets centraals meer aan. Een maal bezig met een stamboom heeft u dit bestand niet meer nodig: elk GD3 bestand heeft zijn eigen plaatsentabel in zich.

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door btw.
      rhvdberg
      Bijdrager

Het vreemde was dat ik geen plaatsnamenbestand in GDP beschikbaar had. Ik heb dit alsnog via instellingen kunnen regelen en gekozen voor het centraal0plt2.gd2 bestand. Hoe het kan? Ik heb geen idee maar het lijkt opgelost. Bedankt i.i.g. voor uw reactie.

Weergave van 2 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.