Sorteren familienamen

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Sorteren familienamen

• Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 maanden geleden door btw.
Weergave van 5 geneste reacties
  • Auteur

Ik zou het erg prettig vinden als de familienamen standaard gesorteerd worden in het overzicht als bv. “Dongen, van” en niet als “van Dongen”
      Nu moet ik het steeds aanpassen en dat is wel erg bewerkelijk steeds.

136499
      Bijdrager

Dag Arnold,

Dit kun je zelf instellen via
      Bewerkhandelingen en dan in het 5e segment

Ik had er graag een afbeelding van meegestuurd, maar de optie Selecteer bestand schijnt niet te werken.
      Succes

Rita

Tobias Bos
      Bijdrager

@Rita, zo werkt het aanpassen.
      @Arnold: je kunt toch als achternaam: Dongen, van invoeren. .Dan hoef je niets aan te passen …

btw
      Bijdrager

En onder bewerkhandelingen zitten de opties “Van de Laar -> Laar, van de”, en andersom, waarmee je in één klap alle achternamen omzet naar “Laar, van de”.
      Dus doe die optie gewoon af en toe… indien je niet altijd op dezelfde manier invoert.
      In de (index van de) uitvoer komen ze overigens altijd als “Laar, van de”.

Deze optie ken ik wel!
      Mijn probleem is dat ik veel automatisch invoer invoer vanaf WieWasWie. nl en als ik dan wil kijken of er al personen in zitten van de zelfde naam dan staan er een aantal gesorteerd op bv v omdat de naam met van begint.
      Het zou dus prettig zijn als er een standaard instelling aanwezig is waar ik kan aangeven dat ik het anders wil, dat moet toch mogelijk zijn!
      Bovendien zou het prettig zijn als de kinderen standaard op volgorde van geboorte komen te staan.

btw
      Bijdrager

dan is de oplossing dus: zet alles op “van de Laar”, dan staan ze weer bij elkaar na een wiewaswie aktie.
      Verder is er een optie om alle kinderen automatisch te sorteren.

Weergave van 5 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top