toevoegen bronnen (scans)

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro toevoegen bronnen (scans)

Weergave van 3 geneste reacties
  • Auteur
      Twan1954
      Bijdrager

Al een tijdje werk ik met de nieuwste versie van GD pro (3.01.0) en eigenlijk heb ik maar 2 opmerkingen t.o.v. de vorige versie 2.9

als eerste bij het koppelen van bronnen;
      hoewel ik bij de instellingen het vinkje “thumbnail automatisch maken” heb aangezet krijg ik bij het invoeren van nieuwe bronnen (bijlage scherm 1 en 2) nog steeds het mapje te zien i.p.v. het bestand. ik moet dan na elke invoer door het aanklikken van dat mapje en daarna in dat scherm ‘thumbnail maken’ aanklikken dit oplossen, wat bij het toevoegen van meerdere bronnen veel extra ‘klikken’ geeft.
      is daar een oplossing voor?

ten tweede bij de keuze “voeg foto’s toe” van bronnen;
      in de oudere versie 2.9 werd de laatste ‘foto’ onthouden maar nu komt het programma steeds weer terug met het begin van de map (bijlage scherm 3).
      bij meerdere toevoegingen (bijvoorbeeld 2 of meer scans van een akte) moet je dus steeds door scrollen naar de laatste invoer, wat erg lastig is.
      is ook hier een oplossing voor?

Bijlagen:
      rhvdberg
      Bijdrager

De nieuwste versie is inmiddels 3.0.2.7. Eerst maar eens even updaten. Veel problemen worden hiermee opgelost ook nieuwe functies t.o.v. 3.0.1.0. Laatste versie beschikbaar op http://www.gdp3.nl

Twan1954
        Bijdrager

ik heb de nieuwste versie inmiddels geïnstalleerd maar deze geeft geen oplossing voor mijn ‘problemen’.

btw
      Bijdrager

Van die thumbnails begrijp ik niet. Stuur eens een printscreen van de instellingen. Zijn het misschien heel grote scans – dat het maken van een thumbnail niet goed lukt ?
      Het is in versie 3027 mogelijk om via de bovenste foto-toevoegoptie (kies uit bestandsnamen) in één keer meerdere foto’s toe te voegen. Dat kan dan door CTRL ingedrukt te houden en meerdere foto’s aan te klikken (of SHIFT en dan een hele serie… standaard zoals windows werkt bij selecteren van files). Wellicht is dat een optie.

Twan1954
        Bijdrager

de bestanden zijn normale scans van akten (o.a.) gemiddeld tussen 500 en 900k groot (jpg)
        de enige instelling voor thumbnails die ik kan vinden is bij ‘bewerkopties – weergave (zie bijlage).

Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

Het is even wennen aan de nieuwe versie. Probeer de andere methodes om foto’s toe te voegen ook even. Wellicht werkt een andere beter naar uw zin.
      Het kan tegenwoordig overigen ook direct met Copy-paste (CTRL-C in verkenner CTRL-V in GDP) vanuit verkenner.

Twan1954
        Bijdrager

Het probleem is niet het invoeren van bronnen en/of foto’s want dat werkt prima, maar het aanmaken en weergeven van de thumbnails.
        ik heb al diverse instellingen en methoden geprobeerd maar het werkt geen van allen.

Weergave van 3 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top