Tussenvoegsel

Weergave van 3 geneste reacties
  • Auteur
      jan
      Bijdrager

Beste mensen,
      Is het mogelijk om een veld “Tussenvoegsel” te maken bij de naam van een persoon?
      Wiewaswie werkt ook met tussenvoegsels.
      Met vriendelijke groet,
      Jan Oudolf

btw
      Bijdrager

Gdp herkent tussenvoegsels in de achternaam. U kunt invoeren als Bakker, den of den Bakker. Dit werkt prima met Wiewaswie
      Ik neem aan dat u van wiewaswie importeert met de knop daarvoor.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken geleden door btw.
        jan
        Bijdrager

Beste Bijdrager,
        Mijn probleem zit in het zoeken:
        Als ik in mijn database zou zoeken naar “Bakker” dan vind ik géén “de Bakker” of “den Bakker”.
        Zoek ik naar “den Bakker” dan vind ik géén “Bakker” of “de Bakker”.
        Wanneer ik tussenvoegsels in een afzonderlijk veld kan zetten dan zou ik bijvoorbeeld kunnen zoeken naar persoon:
        Achternaam = “Bakker” en zou ik zowel “Bakker”, “de Bakker” en “den Bakker” vinden.
        Specificeer ik daarentegen Tussenvoegsel = “den” Achternaam = “Bakker” dan zou ik alleen “den Bakker” vinden.
        Het zou voor mij meer mogelijkheden bieden bij het zoeken in de database, aangezien ik veel personen heb met een familienaam met of zonder een tussenvoegsel zoals ‘d, de of den.

Met vriendelijke groet,
        Jan Oudolf

Co Lumbus
      Bijdrager

Beste Jan.
      Als ik in het selectiescherm bij familienaam, de naam Bakker ingeef dan worden alle namen Bakker zichtbaar.
      Dus ook die met een tussenvoegsel. Omdat ik sommige namen tussen haakjes heb staan, tik ik ook een * in. Dus *Bakker. En ik zie alle namen Bakker. Maar vergeet niet ook het vinkje bij Standaaard * aan de geven.
      Suk6
      Co L

btw
      Bijdrager

bovendien kan men met wildcards (sterretjes) werken: *bakker geeft zo ook den bakker. en koekebakker. Maar * bakker (met spatie) geeft geen koekebakker.
      ba*ker geeft zowel bakker als backer. Standaard naamt GDP overigens een sterretje aan het eind aan.

Weergave van 3 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top