Uitlijsten van bronnen

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Uitlijsten van bronnen

Weergave van 6 geneste reacties
  • Auteur
      rraap
      Bijdrager

Heeft er iemand ervaring met het uitlijsten van bronnen?

Ik heb de notariele akten een UID gegeven van NA 0000001 t/m NA 00000814. Zie de bijlage. Hier is een aantal bronnen zichtbaar, die ik wil uitlijsten.

Ik wil graag weten van welke notariele akten een transcriptie aanwezig is. Het liefst wil ik niet handmatig mijn hele bronnenbestand door, maar dit via Excel traceren.
      Ik heb het geprobeerd met exporteren naar ASCII, maar dan komen er opmerkingen in het veld van de recordnummers. Hierdoor moet ik heel veel acties ondernemen voordat ik het bestand heb, wat ik wil hebben. Waarbij het uberhaupt de vraag is of ik ergens zie, dat er een transcriptie aanwezig is.

Het zou mooi zijn als het selectiescherm uitgebreid wordt met alle mogelijke tabellen binnen GDP., zodat daar direct op gezocht kan worden.

btw
      Bijdrager

Die export naar ASCII zou de <enters> in de opmerkingen (dus de “volgende regel-codes”) moeten vervangen door <br>. Dat komt in een volgende update wel in orde. Daarna lukt denk ik wel wat u wil.
      Overigens is er te zoeken op tekst onderaan bewerkhandelingen. De opmerkingen worden dan ook doorzocht.

rraap
      Bijdrager

Bedankt voor de snelle reactie. Enig idee wanneer de volgende update plaatsvindt?

rraap
      Bijdrager

ik probeer op tekst te zoeken in bewerkhandelingen. Ik zie dan inderdaad wel resultaat, maar dit is alleen maar de UID. En dan kan ik klikken op het nummer tussen haakjes. Zie onderstaand een gedeelte uit het kladblok-bestand:.
      [7006018] UID [NA 00000811]
      [7006019] UID [NA 00000812]
      [7017270] UID [NA 00000325]
      [7026133] UID [NA 00000814]
      [7026513] UID [NA 00000813]

Is het ook mogelijk om dan alle gegevens bij dat record direct op te halen in dit kladblok-bestand?
      Wordt eigenlijk ergens vastgehouden of er een transcriptiescherm gevuld is met tekst? Of wordt dit altijd als “Opmerkingen” gezien?

btw
      Bijdrager

Het is voor GDP gewoon een opmerkingveld.
      Ik denk dat 3.0.2.2. niet lang op zich laat wachten.

rraap
      Bijdrager

Ik heb inmiddels de update 3.0.2.6 geinstalleerd. De bronnen staan nu netjes onder elkaar, dat scheelt een hoop werk, waarvoor dank. an ik nu ergens zien welke bronnen van een transcriptie zijn voorzien?

Alvast bedankt voor het antwoord.

btw
      Bijdrager

Die transcripties staan in de opmerkingenkolom. Dus in Excel is wel een kolom toe te voegen met de lengte van de opmerking…. en dan daarop sorteren: dan staan alle grote opmerkingen bovenaan… Zoiets ? Maar dat is meer voor de excel-doehetzelfver. GDP heeft zo’n functie niet

Weergave van 6 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top