Uitpakken jongste update

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Uitpakken jongste update

Weergave van 11 geneste reacties
  • Auteur
      tkglas
      Bijdrager

Het is me wel gelukt het bestand updategdp.exe in de directory Downloads op te nemen, maar daar houdt het ook mee op. Als ik het uit wil pakken, krijg ik de melding ”’Kan geen toegang krijgen tot het opgegeven apparaat, pad of bestand. Mogelijk hebt u niet de juiste toegangsmachtigingen voor het item”. Bij vorige versies had ik nooit moeilijkheden.

btw
      Bijdrager

Vreemd. Probeer de zip variant even

tkglas
      Bijdrager

Heb ik gedaan. Werkt ook niet.

btw
      Bijdrager

Plaats eens een printscreen van je scherm met foutmelding (ik neem aan dat je administrator bent en gdp niet aan staat)

tkglas
      Bijdrager

Bij dezen.

btw
      Bijdrager

ik kan het niet verklaren. De update is prima, en ook hetzelfde als altijd geplaatst.
      Ik denk dat je toch ergens een overijverig virusscannertje ofzo hebt lopen.
      probeer bij het downloaden hem eens ergens anders te plaatsen ofzo. Ik heb geen idee hoor.

btw
      Bijdrager

hij is ook al door een paar honderd mensen gedownload en er lijkt verder niemand een probleem mee te hebben. Verwijder hem anders eerst even uit je downloadmap, en download hem met een andere browser (edge). Wellicht zit je met een afgebroken download die door de cache blijft terugkomen ofzo.

tkglas
      Bijdrager

Dank voor de tip. De installatie is wel gelukt in Edge, maar ik krijg nu de mededeling: Openen van c:\gensdatapro\datagd1\kwart.GD3 inc (laatst geopende bestandenset is niet gelukt. Herstart GensDataPro. Als ik herstart krijg ik dezelfde mededeling, alleen nu met een andere laatst geopende bestandenset.

tkglas
      Bijdrager

Voor alle duidelijkheid: ik heb de laatste keer het bestand: setupgdp-uptodate-cd26.exe uitgepakt, de voorgaande keren het bestand updategdp.exe. Ik krijg met updategdp.exe hetzelfde resultaat in Edge als in Google Chrome.

tkglas
      Bijdrager

Ik kom er wel in met het commando startleeg.bat, maar dan kom ik in een nieuwe bestandenset. Als ik vervolgens open GensDataPro (GD2) bestandenset open krijg ik alleen tekst directories te zien en geen *.ged bestanden. Ik kan dus niet in een bestaand bestand komen.

tkglas
      Bijdrager

Ik heb zojuist de backup van de versie 3.0.2.8.0 op mijn laptop gezet, die zoals vanouds werkt

btw
      Bijdrager

Mooi zo. Het lijkt erop alsof u ook dingen van de website http://www.gensdatapro.nl zit te halen:
      Die hele site is alleen voor gDP2.9 of ouder. De NGV is er nog niet aan toe gekomen om die site bij te werken.
      Daarom is http://www.gdp3.nl opgezet, met alleen maar info over GensDataPro 3.0
      Graag geen spullen downloaden van http://www.gensdatapro.nl

Weergave van 11 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top