UItvoer uit GensDataPro

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro UItvoer uit GensDataPro

Weergave van 1 genest reactie
  • Auteur
      V.Klok
      Bijdrager

Ik heb 2 vragen mbt de (mogelijke) uitvoer uit GDP:

1) je kunt een genealogie laten tekenen. Ik kies daarbij voor 3 generaties. Je krijgt dan de vraag: “vrouwen en jongoverledenen verwijderden?” Ik geef dan “neen” in. In het model wat dan gepresenteerd wordt staan bij de 3e generatie niet de partners van de mensen. Als je die partners er wel bij wilt hebben moet je 4 generaties vragen maar dan heb je dus de mensen van de 3e generatie en hun partners en hun kinderen (de 4e generatie).
      Vraag: kun je ook een genealogie laten tekenen met 3 generaties waarbij in de 3e generatie wel de partners zichtbaar zijn? Zo ja, hoe moet ik dat dan doen.

2) in de afgelopen maanden ben ik in GensNostra diverse keren stamreeksen tegengekomen die met blokken getekend waren. (Ik heb een voorbeeld bijgevoegd.) Ik heb die mogelijkheid niet kunnen vinden bij de uitvoer van Gensdatpro.
      Hoe kan ik dat doen? En kan dat dan zowel patriarchaal als matriarchaal of gecombineerd?

Vincent Klok

Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

Die geneagrammen kunt u zo opstellen hoe u wilt: de blokken zijn te verwijderen met DEL, en te verplaatsen met de spatiebalk en backspace…
      En ctrl+pijltjestoetsen. Zo kunt u elke figuur maken die u wilt. Met de + toets klapt u het gezin van een persoon verder uit.
      U kunt de blokjesweergave ook opslaan als .SBF bestand zodat u er later verder mee kunt schuiven.
      Dus wanneer de kant en klare uitvoer niet helemaal naar uw zin is, maak even de wijzging met de hand en sla op als SBF (onder figuurhandelingen)

Bijlagen:
Weergave van 1 genest reactie
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top