vakje leeftijd bij overlijden en tekst op scherm

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro vakje leeftijd bij overlijden en tekst op scherm

Weergave van 2 geneste reacties
  • Auteur
      Twan1954
      Bijdrager

hoi,
      Als ik in het vakje leeftijd bij overlijden geen hele jaartallen kan invullen, maar bijvoorbeeld maanden (mnd.), weken (wk.) of dagen (dg.) zoals op de akte is aangegeven – zie bijlage leeftijd invullen, dan komt er een onduidelijke tekst op het scherm te staan – bijlage leeftijd op scherm.
      Tevens staat er bij hele jaartallen op het scherm netjes xx jaar oud en bij mijn voorbeelden staat er alleen maar xx mnd. – bijlage leeftijd op scherm2.
      Ik vul de leeftijd bij overlijden altijd in als ik dat weet van een akte of andere bron, omdat dit de enige manier is om binnen GD de leeftijd te zien in bestanden, en eventueel te gebruiken voor selectie en overzichten. Daarom ben ik nu bezig om deze informatie van de velden ‘opmerkingen bij ovl. datum’ over te zetten naar het nieuwe vak. (had al meer dan 11000 personen ingevoerd in versie 2.9 en daarin bestond dat vak nog niet helaas).

btw
      Bijdrager

Ofwel u voert een getal in. Gdp neemt dan aan dat dat jaren zijn. Ofwel u vult in wat u wilt. Gdp neemt dat dam over. In een volgende versie wordt “4y 5m 2w 3d” begrepen als 4 jaar 5 maanden 2 weken en 3 dagen dus doe het alvast als zodanig

Simsgen
        Bijdrager

Twee vraagjes:
        De afkorting voor ‘jaar’ wordt hopelijk toch wel -j-?
        De nieuwe versie komt ongeveer wanneer?

Twan1954
        Bijdrager

hoi,

ik heb gemerkt dat het nu al deels werkt.
        als ik xx m, xx w, xx d invul wordt dat al aangegeven als xx maanden, xx weken of xx dagen.
        Nou alleen nog (net als bij hele jaren) de toevoeging “oud” dan is er geen verschil meer.

btw
      Bijdrager

Ps: het is niet de bedoeling dat u die leeftijd uitrekent. Dat doet Gdp wel wanneer u aanvinkt “leeftijden” bij instellingen-rapportage. De leeftijd moet in de bron staan.

Weergave van 2 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top