Van GD2 naar GD3 fout melding

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Van GD2 naar GD3 fout melding

Weergave van 6 geneste reacties
  • Auteur
      Heidela
      Bijdrager

Bij het volgens de instructie exporteren GD2 naar GD3 krijg ik de volgende melding:
      CANNOT PERFORM THIS OPERATION ON A CLOSED DATASET!
      Wie kan mijn helpen dit op te lossen?

btw
      Bijdrager

Gewoon de pc even herstarten en nogmaals proberen. Heeft u gdp3005 al ? Bent u administrator ? (dat kunt u controleren onder help. Daar hoort als 12de item te staan “u bent volledig administrator”)

Heidela
        Bijdrager

Ik kan nog steeds niet met het programma worden, zal morgen enkele screenshots plaatsen.
        Bovenstaande problemen doen zich nog steeds voor.
        CANNOT PERFORM THIS OPERATION ON A CLOSED DATASET.
        Het lijkt wel of een programma of instelling iets tegenhoud.
        Krijg nu een “ alleen lezen versie” kan verder niets uitvoeren.
        Heeft ook te maken met export van versie 3 naar ….?

Kun je versie 3 ook verwijderen en opnieuw installeren?

Wordt er een beetje moedeloos van.
        Groeten,
        Heidela
        Drenthe

Heidela
      Bijdrager

Dank voor de tip.
      Heb gdp 3.0.0.5
      Heb de pc afgesloten en weer opgestart.
      Heb wel op mijn externe schijf 5 bestanden onder gdp 5 staan.
      Maar krijg bij elke poging om iets te wijzigen de mededeling in beeld:
      X RELTABEL: CANNOT PERFORM…..Z ELFDE MELDING DAN VOORHEEN.
      Daarna kan ik niets meer doen, kan het wegklikken maar zodra ik De cursor beweeg over het scherm komt de waarschuwing weer tevoorschijn.
      Heeft iets te maken met een gesloten dataset.
      Ik kom hier niet uit, Ik hoop dat we dit raadsel op kunnen lossen, zodat ik verder kan met mijn mooie hobby.

Administrator? Onder welke help kan ik dit vinden?

M.vr.g.
      Heidela

Heidela
      Bijdrager

Het probleem blijft zich voordoen, zodra ik iets wil exporteren o.i.d de melding,”
      Cannot perform this operation on a closed dataset.
      Heb wel inmiddels GD 3 geexporteerd.

Zie bij het help menu dat ik geen Volledig administrator ben, dit kan ik ook niet wijzigen. Komt ook bovengenoemde melding.
      Ik was bij GD 2 wel volledig administrator, voor Gd 3 moet dit blijkbaar opnieuw worden aangemeld.
      Maar zolang mijn blokkade niet is opgeheven kan ik niets beginnen.
      WIE o WIE heeft een oplossing

Bij voorbaat dank,
      Heidela

Simsgen
        Bijdrager

Misschien helpt deze weg:
        Administratierechten aanpassen: klik met Rechter muisknop op het Programma -> Eigenschappen -> Beveiliging -> Bewerken. Hier de administratierechten aanpassen.

Heidela
          Bijdrager

Dag Simsgen,
          Dank voor de tip, maar waar moet ik in gdp op programma enz klikken, o m de administratie rechten aan te passen.?
          Ik zie ook nog dat er een oud mailadres bij mijn gegevens staat. Mijn activeringsbeleid sleutel heb ik wel op het goed mailadres gekregen.

Heidela
          Bijdrager

Ik zie in het help programma dat ik GensDataPro niet als administrator uitvoer.
          Dit kan ik oplossen door uw tip van gisteren via Programma eigenschappen enz?
          Was bij de vorige versie wel het geval, heb met een geldige activatiecode code gewerkt.
          Ik gebruik vanaf 2005 GDP nog nooit problemen van deze orde gehad.

Heidela
          Bijdrager

Dank voor de tip,
          Bij het openen van dit scherm zie ik bij namen van gebruikers drie items staan:

SYSTEM
          Lammert van der Heide ( dit is mijn naam) met een heel oud mailadres wat niet meer in gebruik is, heb ik met GDP 2 nooit problemen mee gehad.
          Administrators ( DESKTOP enz. Dit is mijn pc.

Hoe kan ik mijn administratie rechten aanpassen?
          Het is vreemd gister bij het opstarten was ik bij Help wel de gemachtigde administrator.

Ik ben nu een week aan het stoeien met GDP 3 en weet eigenlijk niet meer hoe ik verder moet.
          is het handig wanneer ik een screenshot van de meldingen maak en deze bijvoeg.?

Paul Simon
      Bijdrager

Beste heer/mevrouw,
      Sinds enkele weken werk ik met GensDataPro 3.0. Dat was even wennen.
      Maar nu mijn vraag:
      Als ik in GDP 3.0 een stamboom (parenteel per tak) probeer te maken gaat alles redelijk goed totdat een melding verschijnt:
      “Dubbele punten controleren”. Het programma blijft dan steken op 90% en stopt er dan maar helemaal mee.
      Alleen afsluiten werkt dan via de harde reset.
      Misschien kunt u mij helpen. Het probleem doet zich overigens bij elke stamboom in mij archief voor.

Ik hoor of lees wel van u.
      Groeten,
      Paul Simon
      Telnr 06-50839561

janknegt
        Bijdrager

Naar aanleiding van de problemen die de heer Paul Simon, heb ik precies hetzelfde probleem.
        Tevens komt het erop neer dat een uitdraai onmogelijk is.
        Verder heb ik geconstateerd dat bij aanvullingen/toevoegingen; in tegenstelling tot de versie 2.9.5 het persoonsnummer 1 wordt aangemaakt dit in tegenstelling met de eerdere versies.
        Hoewel ik sinds vele jaren naar tevredenheid werkt met Gensdatapro, vraag ik mij af hoe dit probleem op te lossen is.
        Wie heeft de oplossing.

Ton Janknegt
        Bussum

Simsgen
          Bijdrager

Persoons nr 1 is geen probleem het is nieuw in deze versie. Het zogenaamde vastlopen van het programma lijkt alleen maar (eigen ervaring) want na even wachten (hoe lang hangt af van de grootte van het bestand) komt het gevraagde overzicht wel. Nergens op klikken, of een harde reset doen. Dat is niet nodig, gewoon geduld hebben. Die ‘Dubbele punten controleren’ is een controle die het programma doet. Waarop? Ik zou het niet weten, maar dat is de oorzaak dat het programma lijkt te stoppen. Er is een nieuwe versie in aantocht, zoals de programmeur heeft aangekondigd, dus misschien zit de oplossing daarin in.
          Bij de ‘Administrateur’ -vragen vindt u twee linken, één naar een overzicht in pdf over de verschillen per scherm tussen 2.9 en 3.05 en één naar de gratis vooruitgave van de eerste 3 hoofdstukken van het nieuw te verschijnen boek voor versie 3.
          Hopelijk heeft u iets aan deze tips.

btw
      Bijdrager

normaal gaat dit vinkje vanzelf aan. Kan zijn dat dat bij u niet gebeurde. Deze eigenschappen (dit scherm) roept u op door met de rechtermuisknop op de snelkoppeling te klikken en dan te kiezen voor “eigenschappen”

Bijlagen:
      Heidela
      Bijdrager

Krijg steeds weer melding: Cannot perform this operation on a closed scherm.
      Daarna kan ik niets meer, bovenste balk wordt lichtgrijs.
      Is er een instelling die dit tegen kan houden, ik heb bij het installeren van GDP 3 bij mijn weten niets veranderd.
      Bijna bijna ten einde raad.
      Kan ik versie drie wee verwijderen en opnieuw installeren.
      Of is dan de activering sleutel niet meer geldig?

Gr. uit Drenthe,
      Heidela..

Simsgen
        Bijdrager

Is het u inmiddels gelukt om uzelf administratie rechten te geven met behulp van de tip van -btw-?

Voor het tweede probleem: kijk nog eens goed wat er bij de tap mappen is ingevuld, want u heeft misschien zelf niets veranderd bij de installatie van GDP3, maar waarschijnlijk heeft het programma zich met de ‘standaard instellingen’ geïnstalleerd. Kijk goed of het programma weet waar het de bestanden kan vinden…. Onder de tap Mappen -> c:\gensdatapro\dataged1….? verander de letter -c- in die van de bron waarop de gegevens worden weggeschreven.
        Misschien helpt deze tip u verder op weg. Succes!

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door Simsgen.
Weergave van 6 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top