vastloper

Weergave van 4 geneste reacties
  • Auteur
      Simsgen
      Bijdrager

Na installatie van de nieuwste versie 3.01 blijf ik een ‘vastloper’ houden. Bij het aanmaken van een Parenteel e.d. blijft het programma hangen bij Dubbele punten op 90%. Pas na heel lange tijd verschijnt het gevraagde item.
      Bij de oude versie 2.9 had ik hier geen last van. Opnieuw installeren versie 2.8 van CD en upgrade naar 2.9 via de oude website bracht geen oplossing, want de oude activeringssleutel(s) werden niet meer geaccepteerd.
      Onder de Help tab staat ook nog een link naar de oude onbeveiligde GensDataPro website. Misschien is dit ook nog een programmeerfoutje?
      N.B. de optionele keuze voor een downloadgarantie voor 12 of 24 maanden werd mij niet aangeboden. Of geldt dit alleen voor leden van NGV?

MH
      Sleutelbeheerder

Als je gdp 2.9 opnieuw geïnstalleerd hebt op dezelfde computer waar die eerst ook stond moet de oude activeringssleutel gewoon werken. Niet per toeval de nieuwe sleutel ingevoerd?

Waar staat die dubbele punt? Ergens in een bewerkscherm?

De downloadgarantie geldt niet meer

Simsgen
      Bijdrager

Na het opvragen van Uitvoer-Parenteel/Genealogie wordt de uitvoer gestart en na de melding: Dubbele punten: […] komt de zelfde melding met daarachter (reageert niet). Het programma stopt op 90%. Bij een groot bestand duurt het lang voordat de uitvoer verschijnt. Bij een kleiner bestand bestaat deze vertraging nauwelijks.
      N.B. Een andere ‘bijdrager’ heeft hetzelfde probleem gemeld.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door Simsgen.
      geneaducatie
      Bijdrager

Dubbele punten betekent volgens mij dat het programma na kijkt of er aan het einde van een zin maar 1 punt of komma staat. Soms valt er iets weg of wordt niet gebruikt en dan krijg je twee punten .. of komma’s ,, en die worden gecorrigeerd tijdens dat proces. Bij een groot bestand kunt je een kop koffie gaan drinken, de hond uitlaten en de vaat wassen. Ga niet zitten wachten want vrijwel altijd komt het uiteindelijk goed.

Simsgen
      Bijdrager

Kan dit op de een of andere manier aangepast worden? Kan het bestand na ‘controle’ dan niet automatisch worden opgeslagen? Of dat alleen deze controle wordt gedaan als er daadwerkelijk iets is veranderd?

geneaducatie
        Bijdrager

Het punt is dat die controle gewoon nodig is. Anders moet u in uw tekstverwerker alles gaan nakijken. Bij kleine bestanden of de uitvoer van een gezin of een stukje genealogie merkt u nauwelijks iets van deze controle. Een grote genealogie bevat honderden pagina’s en dat kost heel veel tijd. Misschien dat de programmeur de melding van de vastloper kan onderdrukken. Als je weet dat het heel lang duurt dan moet je je daar op instellen.

Weergave van 4 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top