verkeerd geslacht

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro verkeerd geslacht

Weergave van 2 geneste reacties
  • Auteur
      AVA
      Bijdrager

goede dag,
      Bij een aantal personen heb ik het verkeerde kruisje van het geslacht aangeslagen. pas bij het koppelen van de partner kwam ik daar achter. Nu heb ik het kruisje veranderd en de kleur op mijn scherm is nu goed. Maar nog steeds staat de vrouw boven de man bij het relatiescherm. Daarna ook bij bewerkhandelingen wijzig geslacht dit veranderd. Maar hier springt het automatisch terug naar de foutieve. Ik zie in het linker vernster dat ik al 3 maal het geslacht gewijzigd heb, maar als ik weer bij wijzig geslacht kijk staat het er toch weer fout.
      Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
      mvgr
      Anne Lies Verschuure

Simsgen
      Bijdrager

Het ‘op-en-neer-pijltje’ gezien, naast Man/Vrouw? Klik daarop en alles zal goed komen: de namen verspringen zo naar het juiste geslacht. Zo’n zelfde pijltje staat onderaan ook bij de kinderen, hier kun je dus ook de volgorde van de kinderen aanpassen.

AVA
      Bijdrager

Simsgen, ik zie geen pijltje. Waar moet ik dat zoeken. Verder blijft het programma so een echtpaar als fout opgeven bij controle.

Simsgen
        Bijdrager

Zet het groene relatiescherm links. Ga met F6 naar het Relatie invulscherm. Bovenaan staan beide personen onder elkaar. Voor de beide persoonsnummers staat het ‘op-en-neer’ = wissel-pijltje. Hierop klikken, wisselen de naam van beide personen en het zorgt ervoor dat de beide personen van geslacht veranderen.
        zie bijlages: de man heet Jacobus; de vrouw Hiltje. Het eerste scherm is juist het tweede niet. klik je op het pijltje voor de nummers, dan verspringen de namen naar het juiste geslacht. nadat je dit gedaan hebt, met F7 afsluiten

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door Simsgen.
        • Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door Simsgen.
        Bijlagen:
          AVA
          Bijdrager

Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg. Veranderd en nu lijkt het erop dat dit echtpaar ook van de fouten lijst af is. Ga daar van de week mee aan de slag. Fijne avond

Weergave van 2 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top