Verkeerde datum weergave in invoerscherm

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Verkeerde datum weergave in invoerscherm

Weergave van 8 geneste reacties
  • Auteur
      Simsgen
      Bijdrager

Foutje in de update 3.0.1.1: >>>> Sorry de fout is in update 3.1.1.2 <<<<<
      De datum wordt in het persoon bewerkscherm invoerscherm niet juist weergegeven naast invoer. Getoond wordt: 17 222 in plaats van 17 feb 1792. In het linker scherm staan de gegevens wel correct: 17 feb 1792. Andere datums met jaartal 1800 of 1900 geeft dezelfde uitvoer
      * Instellingen -> Rapportage -> Data. Datumweergave is ingesteld met bovenste keuze. (zie bijlagen)
      * Bewerkopties -> Weergave -> Ingevoerde numerieke datums zijn: DDMMYYYY.

Graag zo snel mogelijk herstellen.

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door Simsgen.
      Bijlagen:
      MH
      Sleutelbeheerder

wordt verholpen in de volgende update.

btw
      Bijdrager
      Simsgen
      Bijdrager

Ik zal er maar van uitgaan dat nr 13 geen ongeluksgetal is? Kijk toch ook maar even naar de typefoutjes die op de website staan. Geeft eigenlijk geen betrouwbare indruk…….

Rien Kassing
      Bijdrager

Goedemorgen.
      Ik gebruik GDP 3.0.10 na de update is mij het volgende probleem opgevallen,
      Als ik bij bronkoppelingen twee Datums invoer en dit met mogelijkheid T of F mogelijk maak valt bij het bevestigen de tweede datum weg.
      Het is dus niet mogelijk twee datums in te voeren.
      Wel komt er automatisch een vinkje te staan bij doopdatum
      Als ik een bronkoppeling open waar deze in het verleden wel zijn ingevoerd wordt bij het openen van de bronkoppeling de tweede datum niet weergegeven terwijl deze in de tabel wel is te zien.
      Als ik bij het invoeren van personen dit doe bijv. overleden tussen twee data dan werkt dit wel.
      Heeft u hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,
      M.L.J.M Kassing

Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

inderdaad: de tweede datum wordt niet onthouden. Maar ik snap niet helemaal waarom je daar een tussen-datum zou willen. GDP zet overigens niet automatisch vinkjes in dit scherm.

Rien Kassing
      Bijdrager

Ik gebruik deze 2e datum als bijv. in een doopakte ook de geboortedatum wordt vermeld, dit geld dan alleen voor de dopeling en niet voor de ouders.
      Ook komt het voor in bidprentjes waar een geboortedatum en overlijdensdatum wordt genoemd, of een overlijdensdatum en een begraafdatum.
      bovendien was deze mogelijkheid er wel in de vorige versie van GDP en na de update niet meer.
      Het vinkje bij doopplaats wordt geplaats als ik de T voor de tweede datum invoer. het lijkt erop dat dit gebeurd omdat de klik op de keuzelijst met letters op die hoogte zit en dus niet de keuze letter maar dit vinkje wordt geactiveerd.

btw
      Bijdrager

De datum is eigenlijk bedoeld voor bronnen die meerdere gebeurtenissen bevatten… met verschillende datums (data). In die gevallen is het handig om te kunnen aangeven op welke bladzijde het gegeven staat, en over welke datum het gaat (met name om de bronkoppelingen naar dezelfde bron te kunnen sorteren). Bijvoorbeeld het volledige doopboek van een kerk van een bepaalde periode… Mooier is natuurlijk om elke doop zijn eigen bron te geven: dan blijkt ook duidelijker wie er samen op één bron vermeld zijn. Een tussenvorm is om bronnen te maken per pagina uit een doopboek (waarvan de scan van die pagina dan kan zijn toegevoegd). De vermeldingen van dopen zijn dan uiteraard ook van verschillende datums. Dan komt dit koppeling-datumveld weer van pas.
      Met de vinkjes geeft men aan welk gegeven over een persoon er in de bron staat…. dus als dat geboorte en doopdatum zijn, zijn dat twee vinkjes…. om nou die beide datums zelfs nogmaals in de koppeling te zetten klinkt mijn een beetje overbodig… maar iedereen moet natuurlijk doen wat hij of zij wil.
      Dat dat vinkje vanzelf aangaat is inderdaad niet de bedoeling, en in een volgende versie zal die tweede datum gewoon weer kunnen daar.
      (het is sinds 3011 mogelijk om het woord aan te klikken in die lijst vinkjes, in plaats van precies het vinkje, wat nogal lastig mikken is)

Rien Kassing
      Bijdrager

Bedankt voor uw reactie
      Rien Kassing

Weergave van 8 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top