Verschil GDP-2.9 en GDP-3

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Verschil GDP-2.9 en GDP-3

• Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 maanden geleden door btw.
Weergave van 7 geneste reacties
  • Auteur
      Administrateur
      Sleutelbeheerder

GDP-3 heeft een aantal nieuwe functies.
      En wie kan dit beter uit de doeken doen dan Jacqueline Hofland-Poot, de schrijfster van de invoer- en uitvoergidsen GensDataPro. Op haar website vind je een link naar een pdf met de titel: “Overstappen van GensDataPro 2.9 naar 3”. Naast tips over installatie en het omzetten van bestanden wordt scherm voor scherm de oude en de nieuwe versie bekeken. Kennisnemen van dit overzicht leert u ook sneller gebruik te maken van de voordelen van deze nieuwe versie van GensDataPro.
      De link naar deze pdf is: https://www.geneaducatie.nl/download/GDP2en3.pdf

vlinmije
      Bijdrager

Beste adminastrteur,
      Is het noodzakelijk om van 2.9 over te stappen naar 3.0. Ik las toevallig over deze versie.
      Op welke manier moet dat dan gebeuren. Ik heb bovengenoemd pdf document alvast gedownload

btw
      Bijdrager

De overstap is niet noodzakelijk.

Remmelt Jan
      Bijdrager

Omdat ik niet weet hoe ik een helpvraag moet plaatsen, doe ik het maar op deze wijze.
      Ik ben 85 en het zal wel aan mij liggen, maar eerder bij het raadplegen van de helpdesk GDP had ik nooit problemen. Ik sta nu bij de helpdesk ook als Remmelt Jan, maar die vind ik ook n iet meer.
      Ik wilde mijn bestand “Ots” openen in 2.9, maar kreeg de opmerking:
      Deze bestandenset (d:\gensdatapro\datagd| ots) mist deelbestanden (g!) neem contact op met helpdesk.
      Ik hoop dat ik nu van u bericht krijg, zodat ik verder kan, waarmee ik begonnen ben.. Ik probeer nu al een week lang om antwoord te krijgen.
      Groeten, RJ Spreen emailadres rj.spreen@gmail.com. GensDataPro nr. 0285

btw
      Bijdrager

GDP maakt altijd automatisch backups wanneer u opslaat.
      Die backups staan in de backups map (bij u d:\gensdatapro\datagd1)
      Daar vindt u diverse backups, genummerd BCK001 tm BCK005. De BCK001 is de nieuwste.
      Open die BCK001 (bij u ots-BCK001) en sla die weer op op de plaats van uw oorspronkelijke bestand, dus in d:\gensdatapro\datagd1 als ots.

btw
      Bijdrager

Ik maak een foutje: de backups staan bij u in d:\gensdatapro\backups\

MPM
      Bijdrager

Heel begrijpelijk dat u vragen via het forum wil ontvangen. Helaas zie ik daar wel dat u als helpdesk niet heel erg actief bent. Dat is wel jammer als ik net €60 heb uitgegeven aan een programma (GDP3.0) en alleen daar mijn hulpvraag kan stellen. Ik draai GDP al jaren op iOS met veel plezier. Recent heb ik een nieuwe Mac aangeschaft met de M1-chip in plaats van de intel. De oudere versies van GDP hebben 16bit componenten en die werken niet op de nieuwere besturingssystemen. Vandaar toch maar een hele nieuwe installatie gekocht inplaats van updaten.

Volgens de website zou de 3.0 versie afscheid hebben genomen van de 16bit functionaliteit en prima draaien met de 32bit en 64bit functionaliteit. Ik dacht een goed programma te hebben gevonden om mijn GDP op mijn Mac te kunnen draaien: Crossover. Nu blijkt alleen dat de 3.0 versie nog wel degelijk 16bit functionaliteiten heeft (heeft me een paar dagen zoekwerk gekost en hulp van over de hele wereld). Hierdoor werkt het allemaal niet. Het programma installeert prima maar ik krijg foutmeldingen op modules in de kernel32.dll:

0025:err:module:find_forwarded_export module not found for forward ‘krnl386.exe16.GetProcAddress16’ used by L”C:\\windows\\system32\\kernel32.dll”
      0025:err:module:find_forwarded_export module not found for forward ‘krnl386.exe16.FreeLibrary16’ used by L”C:\\windows\\system32\\kernel32.dll”
      0025:err:module:find_forwarded_export module not found for forward ‘krnl386.exe16.LoadLibrary16’ used by L”C:\\windows\\system32\\kernel32.dll”
      0025:fixme:ntdll:NtQuerySystemInformation info_class SYSTEM_PERFORMANCE_INFORMATION
      0025:err:seh:setup_exception_record stack overflow 1936 bytes in thread 0025 eip 4be4353e esp d310fc stack 0xd30000-0xd31000-0x1d30000

Hierdoor installeert en opent het programma wel maar verder gebeurd er niets: geen enkel beeld. Als die 16bit er niet in zou zitten, is GDP prima te draaien met Crossover of ieder ander Wine programma.

Ik wil graag weten of het klopt dat de 3.0 versie nog wel degelijk de 16bit functionaliteit nodig heeft en zo ja, wat is daaraan te doen of gaat dat er nog uit?
      Alvast heel erg veel dank voor de hulp.

(Het is dus mogelijk GDP onder iOS te draaien mits er geen 16bit functionaliteiten meer inzitten)

btw
      Bijdrager

De steller van bovenstaande vraag mailde me zelf al de oplossing:
      Met het programma Parallels loopt GensDataPro op een apple PC.
      We ontwikkelen GensDataPro voor Windows. Het is mooi dat GensDataPro ook op andere platforms te draaien is maar wij zijn daar zelf niet mee bezig..

Weergave van 7 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top