Verwijderen serie personen

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Verwijderen serie personen

Weergave van 2 geneste reacties
  • Auteur
      dikjager
      Bijdrager

Goedemorgen

Uit een GDP-bestand wil ik een hele tak van 115 personen (selectiescherm) verwijderen.

Hoe pak ik dat het beste aan? Noch in de boeken van Jacqueline noch in het help-bestand of faq kan ik daar iets over vinden.

Groetend,
      Dik Jager

btw
      Bijdrager

Laat ik voorop stellen dat ik echt niet zou weten waarom iemand dit zo willen doen. Of het moet zijn dat je iemand anders een deel van je stamboom wil geven maar niet alles…
      Je kunt een parenteel van iemand (de stamvader van de tak) selecteren (selectiescherm-parenteel)
      Dan inverteer je de selectie (onder opties)
      En dan maak je een deelbestand van de selectie. Daar zit die tak dan niet meer in.
      Daarna wellicht opslaan als de oorspronkelijke naam.
      Wanneer er foto’s bij personen zitten, even opletten op de vragen die gesteld worden: dossiers meenemen enzo. En na afloop de foto’s weer importeren vanuit opmerkingen.
      Maar vertel eens: waarom deze vraag ?

dikjager
      Bijdrager

Reden is dat deze tak in twee bestanden voorkomt. Beide staan ook als genealogie bij Genealogie Online. Een ervan wordt bijgehouden. Reacties op de andere zijn overbodig. Vandaar.

Weergave van 2 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top