Verwijzingen bij nummering

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Verwijzingen bij nummering

Weergave van 2 geneste reacties
  • Auteur
      GerritHV
      Bijdrager

Bij een (proef) uitdraai kwam ik het volgende tegen:
      569. = 156b [blz. 37]
      Dat is heel duidelijk maar als je dan bij 156b kijkt zie je geen verwijzing:
      Uit dit huwelijk een dochter: 156b.
      Ik weet niet of het mogelijk is maar een ‘kruis’ verwijzing zou wel aangenaam zijn,

MH
      Sleutelbeheerder

Eerlijk gezegd zie ik geen direct voordeel van een terugverwijzing. Dan zou je bij elk voorkomen van die persoon alle heen- en terugverwijzingen moeten zetten. Dat wordt erg rommelig.
      Bovendien vraag ik me af wat ik er wijzer van wordt als ik bij het eerste voorkomen weet dat deze persoon nog eens 3 x voorkomt in de volgende tekst.
      Dat overzicht vind ik wel in de index.

GerritHV
      Bijdrager

Dank voor je reactie. Wat is rommelig? Je bent de kwartierstaat aan het ‘bekijken’ en dan kom je 156b tegen. Dan zie je pas bij 569 dat deze persoon 156b is.
      Stel dat je geïnteresseerd bent in de ouders van 156b. Hoe vind je dan haar ouders? Het ‘probleem’ zit, zo lijkt het, in de ‘letter’. Met de ‘zoek’ functie in bijv. Word kun je 156b vinden en daarmee ook de ouders. Maar als je alleen ‘papier’ hebt lijkt mij een ‘kruis’ verwijzing handig.

E_nvg
        Bijdrager

De optie: Paginanummers bij verwijzingen is bij mij aangeduid in de Instellingen van GensDataPro. Toch blijven de verwijzingen in de [blz. ] leeg en wordt er dus niet doorverwezen naar de desbetreffende persoon. Hoe activeer ik dit? In bijlage een scan van mijn Instellingen.

Bijlagen:
          GerritHV
          Bijdrager

Indien u al een index gemaakt heeft zullen door de handmatige tekstwijzigingen en het aanbrengen van handmatige pagina-eindes zullen de paginanummers bij verwijzingen en in de index niet meer kloppen, deze veranderen namelijk niet automatisch mee. U dient dus zelf de bladzijdennummers te “verversen” [CTRL+A] in te toetsen (alles wordt dan geselecteerd, ofwel zwart) en daarna [F9]. Alle velden en verwijzingen worden dan ververst. Dus ook in de index.
          (bron: Help, basishandelingen, uitvoer, basishandelingen met Word).
          Zelf voer ik eerst de pagina-nummering in; daarna ‘maak’ ik de index en vervolgens Ctrl-A en dan F9.

Weergave van 2 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top