Vraag over menuteksten

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Vraag over menuteksten

Weergave van 5 geneste reacties
  • Auteur
      ajspoor57
      Bijdrager

Ik heb deze week GensdataPro versie 3 geïnstalleerd.

Nu blijken menuteksten met bijzondere letters zoals de o met dubbele puntjes niet goed te worden weergegeven. Dit gebeurt op meerdere plaatsen. In de versie 2.9 is de weergave goed maar in de versie 3.0 niet.

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Met vriendelijke groet,
      Hans Spoor

MH
      Sleutelbeheerder

Ga naar gdp3.nl en download daar de laatste update – versie 3026

ajspoor57
        Bijdrager

Dank voor de snelle reactie, Heb ik gedaan en opnieuw gestart maar geen verandering. Nieuwe GDP-versie wordt getoond

btw
      Bijdrager

Dit is iets vreemds. We zagen het in het begin ook bij één andere gebruiker (in sept 2020) maar verder nooit. Geen idee wat het veroorzaakt… moet iets zijn met het lettertype van uw windows instelling of zoiets., We krijgen het in elk geval niet nagedaan…

ajspoor57
      Bijdrager

Ik heb voor de zekerheid nog een keer alles er af gegooid, restart en daarna helemaal opnieuw geïnstalleerd. Zonder data in te laden, dus met alleen het oranje-bestand, zijn de menuteksten al fout.

Hiervoor had ik op 1 en dezelfde PC zowel GDP2 als GDP3 geïnstalleerd. Op dezelfde PC en op hetzelfde moment was GDP2 wel goed en GDP3 niet. Het lijkt mij dan niet aan een windowsinstelling te liggen.

Heeft GDP3 toch nog ergens iets met een ASCII-tabel? Anders, waar staan de menuteksten, dan kan ik kijken of het uitgangspunt goed is?

ajspoor57
      Bijdrager

OPGELOST, Het gaat om de taal/language setting in Windows (settings/Time & Language). Ik heb mijn PC altijd in het engels en ik had de setting gekozen voor English(Netherlands). Dan gaat het dus fout. De setting English(United Kingdom) en Nederlands(Nederlands) gaan allebei goed.

Waarom snap ik niet maar het is opgelost.

btw
      Bijdrager

mooi zo. Raar hoor… dan zou ik toch denken dat andere applicaties dezelfde gekke menuteksten laten zien. Maar goed, mooi dat het is verholpen

Weergave van 5 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top