Website maken met foto’s loopt vast

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Website maken met foto’s loopt vast

Weergave van 5 geneste reacties
  • Auteur
      fmoubis
      Bijdrager

Al geruime tijd probeer ik mijn website te maken met foto’s. Bij het blok “Opbouwen opgemaakte tekst” krijg ik te zien (reageert niet) en moet ik GDP geforceerd afsluiten en opnieuw opstarten. Ik weet niet meer waar ik de oplossing zoeken moet.

btw
      Bijdrager

Zo’n stap kan veel tijd kosten. Hoelang wacht u tot hij klaar is ? Sommige dingen kunnen we niet voorzien van zo\n tijdbalk.
      Leg even precies uit welke stappen u heeft genomen voor u hier bent gekomen aub.

fmoubis
      Bijdrager

Kwartierstaat maken zonder gezinspasfoto’s 30 seconden (256 personen)
      Parenteel maken zonder gezinspasfoto’s 35 seconden (1280 personen.
      Als ik Opmerkingen en foto’s-Pasfoto’s- Gezinspasfoto’s aanvink. loopt de zaak vast.

btw
      Bijdrager

Dat zou geen groot probleem mogen zijn. Maar begin eens een paar generaties verder terug zodat de uitvoer kleiner wordt.: kijk eens of het dan ook vastloopt. Wellicht is er ergens één opmerking die de oorzaak is. En hoe is het met alleen pasfoto’s zonder opmerkingen, en alleen opmerkingen zonder pasfoto’s ?

fmoubis
      Bijdrager

Volgende geprobeerd:
      – parenteel zonder opmerkingen, met gezinspasfoto’s: loopt vast
      – parenteel met opmerkingen, met gezinspasfoto’s: loopt vast
      – bovenstaande twee zonder gezinspasfoto’s gaat goed.
      Jaap de Rooy is hier vorig jaar ook al enkele maanden mee aan de gang geweest maar vond geen oplossing.
      Bovenstaande is toen uitgevoerd met gezinspasfoto’s + gezin, +genoemd en +gezin en genoemd
      Ook schalen in HTM aan/uit
      Steeds met hetzelfde resultaat. als gezinsfoto’s aangevinkt is krijg ik zelfs na een uur wachten de mededeling dat het systeem niet reageert.

btw
      Bijdrager

De oorzaak bleek te liggen in een backupprogramma “Acronis”. Dat programma monitort wijzigingen in- en onstaan van nieuwe- bestanden en maakt daar dan direct backups van naar een server. Dit verstoort het aanmaken van de (transparante) gifjes van de pasfoto’s bij het opstellen van de website dermate dat GDP bevriest. De oplossing is om deze services tijdelijk even uit te zetten bij het genereren van websiteuitvoer vanuit GensDatapro. (bij uitvoeren van de gezinspasfoto’s).

Weergave van 5 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top