Word macro’s

Weergave van 3 geneste reacties
  • Auteur
      rraap
      Bijdrager

In het verleden zijn er marco’s geleverd voor WORD. Zijn deze ook beschikbaar voor WORD 365? Waar kan ik de installatiebestanden hiervan vinden?

Tobias Bos
      Bijdrager
        Simsgen
        Bijdrager

Kan een LibreOffice gebruiker mij duidelijk (= stap voor stap) uitleggen hoe deze macro te installeren en te gebruiken in LO?
        Na aanklikken van de tab Extra-Macro’s: ~uitvoeren/ ~bewerken / ~ beheren, krijg ik bijgevoegde waarschuwing (zie schermprint).
        Waar haal ik genoemd bestand/programma vandaan? Een andere deelnemer op dit forum heeft een zelfde soort vraag gesteld, misschien kan degene helpen, nu bekend is waar de Word-Macro voor GDP is op te halen.
        Bedankt alvast.

Simsgen
          Bijdrager

De naam van de bedoelde deelnemer is Jan Neijman. Helaas is er op zijn vraag dd 25-04: “is er een macro beschikbaar voor LibreOffice zoals bij WORD ?” geen antwoord gegeven. Hopelijk komt er nu wel een reactie.

MH
      Sleutelbeheerder

Blijkbaar heeft LO wwn 24 bits java runtime nodig. Dat lijkt me geen probleem omdat die gegarandeert via internet te vinden is.

Blijft staan of de macro werkt in LO. Zelf heb ik geen LO en de macro kan ik niet openen om te zien of daar iets in staat wat het tegenhoudt.
      Overigens heb ik nog niemand gehoord die de macro in LO gebruikt.
      Evenals in Word moet het in LO ook rechtstreeks met enkele toetsen mogelijk ziijn om foto’s te ontkoppelen.. Mar het is natuurlijk lastiger om dan een index te maken.

MH
      Sleutelbeheerder

Nog een aanvulling.

Even op internet gezocht. Daar vind ik in een bericht de volgende zin: Ook Excel-macro’s worden niet ondersteund, aangezien LibreOffice gebruik maakt van het eigen LibreOffice BASIC in plaats van VBA..

Dat betekent duidelijk dat een macro uit office/Word niet werkt in LO.

Weergave van 3 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top